Jak sprawdzić zapamiętane hasło do wifi na Macu

Obecnie mieszkam u rodziny goszczącej w USA i hasło do WiFi wprowadziło mi dziecko, nad którym sprawuję opiekę, gdyż nie chciał mi go podać. Hasło jest randomowe i nie ma jakiegoś większego znaczenia. Jako, że odwiedziły mnie znajome i potrzebowały dostęp do internetu, a rodzina goszcząca wyjechała, zainteresował mnie temat w jaki sposób mogę uzyskać hasło do WiFi, z którym jestem już połączona. Jest to dość proste i nie wymaga zbyt dużej wiedzy. 

  1. W pierwszej kolejności należy wpisać „pęk kluczy” (ang. Keychain Access) w wyszukiwarce Spotlight, którą znajdziemy w  menu główne z prawej stony(Screen Shot 2014-05-16 at 2.54.07 PM) lub klikając: „⌘+Spacja”.

  2. W otwartym oknie klikamy hasła (ang. Password),  a następnie w wyszukiwarce wpisujemy nazwę interesującej na sieci WiFi w moim przypadku było to „Fios” i klikamy dwukrotnie na znalezionej pozycji.

  3. W nowym oknie klikamy w pokaż hasło (ang. Show password)

  4. Wyskoczy okienko, w którym należy podać hasło do swojego konta Apple. Może się ono pojawić więcej niż raz.
  5. Na koniec hasło powinno się pojawić w text boxie obok „Pokaż hasło”.

Pęk kluczy przechowuje również inne hasło do naszych kont. Więc w razie potrzeby zawsze można je odzyskać.

 

3 comments

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.