Prawo jazdy w USA

Przyjeżdżając do USA jako Au Pair, jedną z istotnych rzeczy jest jazda samochodem, mimo że nie wszystkie rodziny tego wymagają uważam, że warto się zainteresować tematem, gdyż każdy stan ma inne prawa. W momencie, gdy będziemy chciały wynająć samochód, mogą od nas wymagać amerykańskiego prawa jazdy. Tego jeszcze nie sprawdzałam, ale za nie długo się przekonam.

Gdy już mamy nasz Social Security Card i konto w banku, możemy przystąpić do zdawania prawa jazdy. Przyjeżdżając do USA powinniśmy mieć ze sobą zwykłe prawo jazdy jak i międzynarodowe prawo jazdy. Dzięki czemu do otrzymania amerykańskiego prawa jazdy wystarczy nam zdanie testu pisemnego. Oczywiście warto się do tego testu przygotować. 

W pierwszej kolejności warto się dowiedzieć ile czasu mamy na zdanie prawa jazdy. Na przykład w stanie New Jersey mamy 60 dni od przyjazdu na zdanie prawa jazdy. Wydaje się dużo, ale wiem że wiele osób nie przykłada się do nauki i piszą test z 4 do 5 razy. Trzeba wziąć pod uwagę to, że po nie zdanym teście musimy odczekać 7 dni, zanim będziemy mogli przystąpić ponownie do testu. W przypadku nie posiadania prawa jazdy po tym okresie, przy zatrzymaniu nas przez policję możemy zapłacić mandat w wysokości 200$. A wszyscy wiedzą, że Au Pair są biedne 😛

Jednak tak jak pisałam wcześniej, każdy stan ma inne zasady i np. w stanie Massachusetts ma się rok na zdanie prawa jazdy. Pamiętaj jednak o tym, że jako Au Pair możesz być w USA przez 13 miesięcy i w przewadze ostatni miesiąc przeznacza się na podróże. A co za tym idzie wypadało by mieć prawo jazdy.

Jeśli chodzi o naukę to na pierwszy rzut idzie Driving Manual, czyli książka z przepisami z danego stanu. W przewadze host rodzina posiada jedną sztukę. Jeśli nie to w MVC (Motor Vehicle Commission, czyli miejscu gdzie się zdaje prawo jazdy) można taką książkę otrzymać, niestety nie orientuję się czy jest ona za darmo czy za opłatą. Książkę warto przejrzeć. Jednak nie warto ograniczać się tylko do niej, gdyż nie wszystkie znaki są w niej zawarte i parę rzeczy możesz w niej nie znaleźć.

Kolejnym dobrym rozwiązaniem jest robienie jak największej liczby testów, które są dostępne online. Na przykład dostępnych na tej stronie: http://driving-tests.org/ Zrobiłam prawie każdy test i powtórzyłam je z parę razy. Pytania się powtarzają na oryginalnym teście, więc wydaje mi się, że warto.

Dobrze jest też wiedzieć, że test można zdawać w swoim ojczystym języku. Myślę, że jest to dobre rozwiązanie i warto wybrać język polskim, mimo że uczysz się z angielskich źródeł. Na początku była sceptyczna, ale potem nie żałowałam.

Moim zdaniem najlepszą radą jaką otrzymałam od mojej przyjaciółki z Meksyku, którą poznałam właśnie w Stanach, było korzystanie z przycisku SKIP (pomiń) w trakcie testu. Nie warto odpowiadać na wszystkie pytania od razu, lepiej je pominąć i wrócić do nich później. Dzięki tej radzie zdałam za pierwszym razem. Pomijaj pytania ile się da jeśli nie jesteś pewna. One i tak się pojawią. Test się skończy, gdy odpowiesz poprawnie na 40 pytań z 50.

Na koniec warto wiedzieć co potrzebujesz zabrać ze sobą idąc do MVC by zdać test:

  • Ważny paszport,
  • I-94,
  • DS-2019,
  • Social security card,
  • Prawo jazdy,
  • Międzynarodowe prawo jazdy,
  • List, że uczestniczysz w programie Au Pair,
  • Kartę płatniczą z banku w USA,
  • Dowód na to, że mieszkasz w USA, czyli np. list z SSC lub potwierdzenie z banku, które przychodzi pocztą,

Całkowity koszt wynosi około: 30$ ( ja osobiście płaciłam 10,50$ przed testem plus 10$ za wydanie mi prawa jazdy, które otrzymałam od razi po zdaniu egzaminu). Cena może się różnić w zależności od stanu, w jakim zdaje się prawo jazdy.

Warto również porozmawiać z LCC i innymi Au Pair, czego można się spodziewać na teście. Mam nadzieję, że post pomógł.

Skomentuj

