Sesja, sesja i po sesji.

Ostania sesja już za mną. 5 lat studiów minęło bardzo szybko. We wrześniu obrona, a co potem? Z jednej strony strasznie się cieszę, że ten etap życia mam już prawie za sobą. Z drugiej trochę ubolewam, gdyż mimo wielu ciężkich chwil zaczyna się już prawdziwe życie. Życie, gdzie trzeba być już dorosłym, znaleźć pracę, założyć rodzinę. Ale ja takiego życia nie chcę. Nie chcę iść według schematu jaki panuje w społeczeństwie. Chce coś więcej. Skończyłam kierunek, po którym za bardzo jako dziewczyna nie mam przyszłości, ponieważ jest to świat mężczyzn i mało kto pozwala do niego wejść kobiecie.

Ja nie chce tylko być reprezentantką nowych technologii, ja chce się tą nową technologią bawić. Chce konfigurować, skręcać, rozkręcać sprzęt, chce go naprawiać, a nie znać tylko i wyłącznie teorię oraz wciskać ludziom produkty. Sprzedaż jest naprawdę fajna i chciałabym stać się dobrym sprzedawcą. Jednak jak pomyślę za jakimi planami szłam na studia to mam wrażenie, że bycie konsultantem albo programistą (gdzie już na samą myśl już robi mi się nie dobrze) nie było moim celem.

Kończy człowiek studia i na co może liczyć? Na posadę na helpdesku, obsłudze klienta w jakiejś sieci komórkowej albo na pracą, która kompletnie nie jest powiązana z kierunkiem studiów. I tak zastanawiam się dlaczego większość z nas rezygnuje ze swoich marzeń? Czemu nie dążymy do wyznaczonych celów? Strach aż do tego stopnia nas paraliżuje? Ja nie zamierzam ulec naciskowi społeczeństwa i będę spełniać swoje marzenia tak jak to robiłam do tej pory.

Nie uważam się za eksperta, jednak wiem w czym jestem dobra a w czym słaba. Chciałabym swoje umiejętności rozwijać, lecz czasem nie mam do tego sposobności. Ale zmienię to. Będę ciężko pracować, rozwijać się oraz  dążyć do swoich celów. Tobie również tego życzę, abyś się nie poddawał i spełniał swoje marzenia, gdyż one same się nie spełniają!

Skomentuj

