Maraton filmowy Kapitana Ameryki czy warto?

6 maja miała miejsce premiera nowego filmu „Kapitan Ameryka Wojna Bohaterów”. To już trzecia część historii Kapitana Ameryki. Ja natomiast miałam okazję uczestniczyć w maratonie filmowy wszystkich trzech części. Choć nie jestem wielką fanką samego Kapitana Ameryki, to jednak bardzo lubię filmy Marvela i grzechem by było nie zobaczyć najnowszego dzieła.

Szczerze obawiałam się czy dam radę po męczącym dniu pracy wysiedzieć w kinie od 22 do 5 rano, jednak przypomnienie sobie poprzednich części oraz na deser wisienka na torcie w postaci Wojny Bohaterów, nie pozwoliła mi zasnąć ani na moment. Dużym zaskoczeniem dla mnie było, że filmy zaczęły się punktualnie i nie były poprzedzane żadnymi reklamami, a do tego przerwa między nimi trwała raptem 10 min, co pozwalało na skorzystanie z toalety, wyprostowanie nóg i napełnienie swoich zapasów w kinowej kawiarence.

Najnowszy film o Kapitanie uważam za najlepsza część z całej serii, choć nie można powiedzieć, by historia dotyczyła tylko samego kapitana. Powiedziałabym raczej, że jest to historia Avengersów, którzy zostają zmuszeni do podpisania umowy  dotyczącej nadzoru nad ich działaniami. Jest to spowodowane startami w cywilach, którzy zginęli w kolejnej międzynarodowej akcji z udziałem herosów. Akcja filmu dzieje się po wydarzeniach z filmu „Avengers Czas Ultrona”, a historia się toczy głównie między Kapitanem Ameryką a Iron Manem. Nie będę zdradzać szczegółów, bo uważam że naprawdę warto zobaczyć ten film w kinach.

Co do samej „złej” postaci występującej w filmie, to nie jest ona zbyt wyrazista, a żeby wiedzieć o co dokładnie chodzi warto przed pójście do kina obejrzeć choćby 2 część Kapitana Ameryki. To pozwoli na zrozumienie zachowania Kapitana, choć szczerze denerwowała mnie trochę negatywna postać.

Daniem głównym w filmie jest starcie drużyny Kapitana Ameryki z drużyną Iron Mana na płycie lotniska. Można zobaczyć herosów w akcji. Scena jest precyzyjnie zrealizowana, jest emocjonalna, ekscytuje i bawi. Mam wrażenie, że ta część zawiera wyjątkowo dużo humoru, który towarzyszy nam podczas całego filmu.

Na koniec wspomnę tylko o nowych postaciach, które zobaczymy w filmie jest nim młody Spiderman, który z początku mi nie pasował ze względu na aktora, ale jednak uważam że się sprawdził. Drugą postacią jest czarna pantera, która wcześniej nie pojawiła się w żadnym filmie. Obie te postacie dodają coś nowego w całym filmie. Wiadomo również, że pojawi się nowy film opowiadający ponownie historię Spiderman’a, co robi się już trochę nudne, bo ileż można wersji tego samego filmu stworzyć, ale zobaczymy co z tego będzie.

Dla mnie ten film stoi na równi z Deadpoolem. Uważam, że oba filmy są świetnymi produkcjami, które pojawiły się w tym roku i będzie ciężko przebić ich sukces. Na pewno Kapitan Ameryka Wojna Bohaterów jest najlepszą częścią z serii o Kapitanie. Jeśli chodzi o sam maraton filmowy to polecam. Warto chociaż raz spróbować zobaczyć całą swoją ulubioną serię w kinie.

Skomentuj

