Dlaczego przerzuciłam się na Macbooka?

Na święta, po długich przemyślaniach i półrocznym zastanawianiu się, wreszcie zafundowałam sobie Macbooka. Długo walczyłam z myślami czy warto wydać tyle pieniędzy na sprzęt, który według parametrów wcale nie jest nie wiadomo jaką maszyną. Konsultowałam się z wieloma osobami. Od swoich znajomych, po nowo poznanych ludzi na uczelni aż po znanych blogerów (zaskoczyło mnie, że można z pewnymi blogerami swobodnie porozmawiać i poświęcą swój czas na tego typu dyskusje). W końcu podjęłam to ryzyko. Teraz mijają dwa miesiące odkąd z niego korzystam i szczerze jestem zadowolona. Dlaczego porzuciłam laptopa z Windowsem dla Macbooka? Oto kilka powodów:

  • Miałam już dość zwieszających się okienek przeglądarek i programów,
  • Mój obecny cel to skupienie się nad pracą do wykonania niż na graniu,
  • Długie działanie Macbooka na baterii (przydatne dla mnie podczas podróży),
  • Szybka praca, łatwa obsługa,
  • Sprawny system, bez większych problemów,
  • Wsparcie w razie problemów (z Microsoftem ciężko się skontaktować, do tego nie zawsze rozwiąże nasz problem),
  • Mniejsza waga, by móc brać sprzęt wszędzie nie mogąc narzekać na ciężar,
  • Możliwość edycji filmów bez problemów i w każdym miejscu.

Powyższe powody wygrały z głównym argumentem hejterów sprzętu Apple’a, czyli ceną. Całe swoje dotychczasowe życie spędziłam na Windowsie, zaczynałam od DOS’a, czasem miałam do czynienia z Linuxem i z rok czy dwa w technikum miałam styczność z iMackiem. Jestem zadowolona z kupna, jednak nie obejdzie się również bez problemów, które napotkałam w trakcie użytkowania.

Należy ustalić jedno, sprzęt działa świetnie jednak cena Macbooka to nie wszystkie koszty jakie musimy ponieść w trakcie korzystania z tego sprzętu. Dlatego też jeśli ktoś nie jest w stanie wydać konkretnych pieniędzy na sprzęt nie będzie również skłonny na kupienie pewnych programów. Pozytywną stroną jest jednak to, że kupienie jakiegokolwiek programu na OS X w Appstore pozwala nam na korzystanie z niego na wszystkich naszych urządzeniach z systemem OS X. Dlatego pakietu Microsoftu tam nie znajdziesz.

Na pewno początkowe korzystanie z systemu OS X dla osób, które nigdy wcześniej nie miały styczności z tym systemem może być kłopotliwe. System ten wygląda całkiem inaczej. Troche czasu minie zanim będzie się biegłym w obsłudze. Trzeba też się przygotować na pewne problemy takie jak korzystanie z dysków zewnętrznych o systemie plików NTFS. Dla osób nie wtajemniczonych, ten system plików pozwala na kopiowanie plików większych niż 4 GB i jest wykorzystywany w systemie Windows. Innym problemem z jakim się spotkałam było dotarcie w Finderze do dysku, gdyż nie było go na biurku (czyli „pulpicie”). Dla posiadaczy telefonów z Androidem niestety konieczne jest zainstalowanie Kies jeśli używa się telefonów marki Samsung lub innego oprogramowania.

Żaden sprzęt ani system nie jest idealny, każdy ma jakieś wady i zalety. Jednak wydaje mi się, że Macbook, był dla mnie dobrym zakupem i nie żałuję. Ułatwia mi życie, teraz zamiast korzystać z  tabletu, wole uruchomić dziecko Appla i sprawnie wykonać swoją pracę.

Skomentuj

