15 zasad publikowania na facebooku

15 skutecznych zasad publikowania treści na Facebook’u

Od jakiegoś czasu zaczęłam interesować się marketingiem w social media. Temat ten mnie bardzo wciągnął z tego względu, że mam naturę testowania wszystkich nowych mediów społecznościowych jakie się pojawiają na rynku. Co za tym idzie, zaczęło mnie również interesować to w jaki sposób można dotrzeć do szerszego grona ludzi, korzystając na początek z darmowej możliwości publikowania swoich treści na facebooku. Oto co udało mi się znaleźć i zaczerpnąć z książki Garego Vaynerchuka, którego serdecznie polecam.

  1. Atrakcyjny przekaz wizualny (duże, wyraźne, dobrze skadrowane zdjęcie).
  2. Umieszczaj logo swojej marki na zdjęciu.
  3. Dobrze jest umieszczać slogany/hasła reklamowe na zdjęciach. Tekst na zdjęciach powinien być na tyle duży by dobrze się go czytało na urządzeniu mobilnym
  4. Forma: zdjęcie z linkiem w opisie, a nie posta z linkiem.
  5. Zwięzły tekst (krótki, jasny, klarowny, bezpośredni), jeśli chcemy coś więcej to rozwinięcie powinno być w linku przekierowującym na stronę.
  6. Linki mają bezpośrednio przekierowywać do danego artykułu/produktu, a nie do strony głównej (im więcej dana marka umieszcza odnośników do stron, które dla jej klientów nie mają żadnej wartości tym bardziej niechętnie będą w nie klikać).
  7. Nie traktuj swoich fanów jak głupich, nie musisz pisać „zobacz link”. Ludzie wiedzą co to jest ten krótki, niebieski napis na końcu posta.
  8. Angażuj swoich fanów poprzez zadawanie pytań (np. która z postaci spiderman’a czy batman’a uważasz za ciekawszą?), chwytliwe teksty (np. „CZY WIESZ, ŻE…?” plus krótki, jednozdaniowy tekst), wyzwania do zaznaczania osób na zdjęciu (np. „Zaznacz z kim chciałbyś podróżować z Warszawy do Gdańska?”).  W trakcie rozwoju naszego fanpage’a na facebooku, możemy również prosić o polubienie, udostępnienie i komentarz, to również jest forma angażowania fanów. Jednak pamiętajmy, że prośba ta musi być uzasadniona.
  9. Ogranicz się do jednego wezwania do działania, nie wymagaj zbyt wiele od swoich fanów, jak zadałeś pytanie to nie proś o polubienie, nie zadawaj więcej niż jednego pytania w danym poście itp.
  10. Jeśli chcesz zaciekawić swoich fanów, zadaj ciekawe pytanie dotyczące twojej firmy np. „czy chcesz wiedzieć co wspólnego z naszą firmą ma Angelina Jolie?” Na tym zakończ, to zaostrza apetyt. Odpowiedź powinna się znajdować w linku, w którym temat będzie szerzej omówiony.
  11. Staraj się publikować w jednym języku (jakim językiem posługują się twoi fani?).
  12. Nawiązuj kontakt ze swoimi fanami (odpisuj na pytania zadane w komentarzach).
  13. Nadzoruj pojawiający się spam i na bieżąco go usuwaj (jako spam uważa się promowanie własnej osoby/firmy na łamach innych znanych osób/firm).
  14. Nie klikaj lubię to pod swoimi postami.
  15. Używaj hastagów z głową, to nie jest instagaram. Dobrze jest mieć swój hastag, jeśli prowadzimy jakiś program na youtubie, bądź podcasty.

Na koniec chciałam jeszcze przedstawić pytania, które warto sobie zadać zanim opublikujemy treści na facebooku.

  • Czy tekst nie jest za długi?
  • Czy tekst prowokuje, bawi lub zaskakuje?
  • Czy zdjęcie rzuca się w oczy i jest wysokiej jakości?
  • Czy logo jest widoczne?
  • Czy przekaz kogokolwiek zainteresuje?
  • Czy nie wymagamy zbyt wiele od odbiorcy?

Mam nadzieję, że pomogłam i uzmysłowiłam pewne podstawy publikacji postów na facebooku, które  rzadko są poruszane w internecie, a niestety dużo osób popełnia pewne błędy uaktualniając swój status.

Warto przeczytać: Gary Vaynerchuk „W market[r]ingu”
Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s