Google Drive jak to ugryźć?

W zeszłym semestrze rozpoczęłam studia magisterskie na nowej uczelni. Jestem bardzo zadowolona, że mogłam dołączyć do grona studentów tam uczęszczających. Studia są tu znacznie lepiej zorganizowane oraz poziom nauczania jest na wyższym poziomie. Wykładowcy są bardziej kontaktowi i łatwiej jest rozpocząć z nimi rozmowę. Studenci tak jak wszędzie, są tacy z którymi można współpracować oraz tacy co mają po prostu szczęście a studia traktują jak rozrywkę.

Jednak nie o tym miał być wpis, który jednak nawiązuje do studentów, z którymi da się współpracować. Okazuje się, że nikt tu nie korzysta z dóbr jakie daje nam za darmo Dysk Google. Nie wiem dlaczego tak trudno jest przekonać ludzi do przechowywania danych w chmurze, które nie są jakoś bardzo prywatne, a przydają się w codziennym życiu. Dla mnie przesyłanie nowych wersji wspólnej prezentacji przez Facebooka jest bardzo nie praktyczne i denerwujące, gdyż ciężko jest znaleźć potem dany plik o który nam chodzi. To samo tyczy się przesyłania emailem, co już jest i tak lepszą opcją od wiadomości na Facebooku. Po co mam spędzać czas na tworzeniu nowej wiadomości, ładowaniu pliku i wysyłaniu, gdy moje zmiany automatycznie zostaną zsynchronizowane z dyskiem i wszyscy mają już najnowszą wersję dokumentu, a ja nie muszę się o nic martwić. Działa to szybko, sprawnie i bez problemu.

Zalety korzystania z Dysku Google:

  • Nie trzeba tworzyć nowego konta, mamy tą usługę dostępną przy swoim koncie Google,
  • Materiały zawsze i wszędzie są dla nas dostępne, nawet jeśli nie mamy połączenia z Internetem (wystarczy zaznaczyć opcję zachowaj offline),
  • Mamy dostęp z różnych urządzeń (komputer, laptop, smartphone, tablet),
  • Możliwość edytowania plików, nawet wspólnie z innymi osobami,
  • 15 GB za darmo (gdzie Dropbox oferuje raptem 3 GB),
  • Możliwość udostępniania plików i folderów,

Aby wejść na Dysk Google należy wpisać w adresie drive.google.com albo z poziomu poczty kliknąć na Aplikacje Google a następnie na Dysk.

dysk 1

W tym momencie przechodzimy do naszego dysk na którym pewnie nic nie będziecie mieć. Pierwszą rzecz, którą polecam to pobranie Dysk Googla na PC, co pozwala nam na łatwy dostęp do naszych plików.

dysk 2

Po instalacji na komputerze pojawia się nam nowy folder a na pasku zadań koło zegara ikona dysku, która również sugerujedysk 4 nam czy pliki zostały synchronizowane. Wszystkie pliki, które wrzucimy do naszego folderu, automatycznie zostaną przesłane do chmury, skąd będziemy mieli do nich dostęp na wszystkich naszych urządzeniach.

dysk 3

dysk 5W momencie gdy ktoś nam udostępni folder zawierający pliki, możemy go w prosty sposób dodać do naszego dysku, a on automatycznie się zsynchronizuje i pojawi w naszym folderze na komputerze. Aby dodać dany folder po otwarciu wiadomości u góry z prawej strony pojawia się przycisk, Dodaj do Dysku (ang. Add to Drive).

dysk 8

Zachowanie plików na urządzeniu mobilnym.

Jeśli chodzi o zachowanie plików nawet gdy nie mamy połączenia internetowego, to w przypadku komputera/laptopa oraz pobranego i zainstalowanego Dysku, nie musimy się niczym przejmować, gdyż pliki te nie znikają dzięki synchronizacji, do póki sami ich nie usuniemy. Natomiast na urządzeniach mobilnych należy kliknąć obok wybranego pliku na detale pliku (literka i w kółeczku), następnie przesunąć suwak na włącz przy Zachowaj offline.

Inną przydatną opcją jest również możliwość sprawdzenia kiedy i kto ostatnio edytował plik, a także mamy możliwość przeglądnięcia starszych wersji naszego dokumentu, który edytowaliśmy, wystarczy wejść na dany dokument, kliknąć Plik w pasku narzędzi a następnie Zobacz historię zmian (ang. See revision history), wtedy też możemy przywrócić daną wersję naszego dokumentu, klikając Przywróć tę wersję (ang. Restore this version).

dysk 5.5

Szczegóły danego folderu udostępnionego dla kilku użytkowników

 

dysk 6

Plik -> Zobacz historię zmian

dysk 7

Przywracanie poprzedniej wersji dokumentu

Mam nadzieję, że chociaż trochę zachęciłam kogoś do korzystania z Dysku tym bardziej przy wspólnych projektach. Naprawdę ułatwia to życie, wystarczy nam 1 minuta aby udostępnić od razu plik drugiej osobie mając przy sobie tylko i wyłącznie telefon. Natomiast osoba, z którą współpracujemy nie musi się upominać o wysłanie dokumentu, bez które np. nie może dokończyć naszego wspólnego projektu.

Aleksandra Bathelt

Reklamy

One comment

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s